Skip to content

Reklama inaczej, czyli reklama internetowa

Reklama internetowa co to jest i jak ją tworzyć?

Reklama internetowa – jest to forma marketingu służąca do promowania danej firmy, produktu lub usługi. Firmy inwestują coraz więcej w promowanie się poprzez internet. Potrafią nawet zapłacić youtuberowi czy osobie zajmującej się pisaniem artykułów i to niemałe pieniądze za promocję. Często widujemy youtuberów, którzy na transmisjach na żywo reklamują dany produkt lub tak zwany film sponsorowany. Istnieją też tak zwane banery reklamowe, które wyświetlają podczas przeglądania danej strony internetowej.

Reklama jawna – jest to przekaz treści w prosty sposób często odczytywany jako informacja a nie reklama.

Zalety takiej reklamy to prosta kontrola działania danej reklamy poprzez zwiększoną sprzedaż na dany produkt lub większą ilość oferowanych usług.

Wady takiej reklamy to odbiór przekazu jako informacja co wiąże się z brakiem pełnego skupienia nad danym materiałem przez co dana osoba niewiele z niego wie i będzie mniej skłonna do skorzystania z danej usługi lub zakupu danego materiału.

Jawne elementy marketingowe

Reklamy internetowe w wyszukiwarkach

Reklamy wyświetlane w wyszukiwarce to jedne z najczęściej wybieranych opcji przez ludzi prowadzących biznes. W googlach reklamy dzielimy na płatne czyli (AdWords) i bezpłatną reklamę (SEO). Taka opcja reklam odpowiada na preferencje użytkowników ponieważ algorytm wychwytuje na co mamy właśnie zapotrzebowanie i dobiera nam na podstawie ostatnio przeglądanych stron reklamy. Taka opcja reklam może pozwolić nam poprzez wykonane przez danego użytkownika działania np. kliknięcie na reklamę lub wyświetlenie jej na zarobienie kilku a nawet do kilkunastu złotych oraz poprzez darmowe reklamy SEO możemy wypozycjonować swoją stronę, ale potrzeba do tego czasu oraz systematyczności.

Social media wykorzystywane do reklam

Reklama może być też wykorzystana tam gdzie przebywa najwięcej ludzi a facebook lub twitter to jedne z najlepszych do tego opcji. Wszystkie te portale posiadają tak zwaną funkcję ads.

Content też może być forma reklamy

Za pomocą artykułów czy blogów możemy w kreatywny sposób coś zareklamować np. produkty meblowe, komputery czy jakieś oferowane przez naszą firmę usługi. Dzięki takiemu sposobowi też możemy poprawić pozycjonowanie naszej strony, bloga.

Reklama jawna – jest to przekaz treści w prosty sposób często odczytywany jako informacja a nie reklama.

Zalety takiej reklamy to prosta kontrola działania danej reklamy poprzez zwiększoną sprzedaż na dany produkt lub większą ilość oferowanych usług.

Wady takiej reklamy to odbiór przekazu jako informacja co wiąże się z brakiem pełnego skupienia nad danym materiałem przez co dana osoba niewiele z niego wie i będzie mniej skłonna do skorzystania z danej usługi lub zakupu danego materiału.

RTB

Taki rodzaj reklamy kierujemy do użytkowników stron, którzy byli zainteresowani danym produktem ale z jakiegoś powodu go nie kupili. Takie reklamy kontrolowane są przez sieć RTB, która zajmuje się reklamami w grach lub aplikacjach mobilnych oraz mogą kierować swoje oferty do firm jedno branżowych. Reklamy tego typu wymagają inwestycji minimalnej kwoty co dla niektórych może być przeszkodą.
Zalety takiego rodzaju reklam to pozyskanie klientów z danej grupy docelowej oraz jeśli z jakiegoś powodu inne metody reklamowania usługi lub produktu nie pozwalają nam na podjęcie pewnych kroków możemy skorzystać wtedy z reklam RTB.

Wady takiego rodzaju reklam to ograniczona opcja zarządzania reklamami oraz potrzeba minimalnej inwestycji w daną reklamę.

Reklama internetowa niejawna – osoby widzące dany materiał nie zostają poinformowani że jest to pewien rodzaj reklamy. W taki sposób poprzez ciekawy wpis na bloga czy artykuł możemy w prosty sposób przekonać kogoś do skorzystania z danej usługi lub zakupu czegoś poprzez zawarcie najważniejszych i najlepszych informacji o danym produkcie, usłudze.

Pozycjonowanie

Polega na dopasowaniu danej strony pod aktualne wymagania wyszukiwarek. Umożliwi to nam wypozycjonowanie strony, czyli dana strona będzie znajdować się jak najwyżej w rankingu wyszukiwanych stron przez co ludzie szybciej ją znajdą i odwiedzą. Pozycjonowanie polega na przechwytywaniu algorytmu przeglądarki co nie jest proste ponieważ wraz z nowymi aktualizacjami algorytm wyszukiwania się zmienia.

Warto czasem zwrócić uwagę na słowa kluczowe w danym artykule reklamowym, ponieważ po wpisaniu takiego słowa do przeglądarki mamy większą szansę na to że to nasza strona właśnie wyświetli się jako jedna z pierwszych. Warto też nie tylko skupić się na pozycjonowaniu danej strony ale także na budowaniu wizerunku, ponieważ nie tylko sama rozpoznawalność strony potrafi poprawić jej wyniki, ale także rozpoznawalność autora danego artykułu czy twórcy strony. Budowa strony może też mieć wpływ na jej odbiór, ponieważ jej układ powinien być przejrzysty, czytelny a dana informacja łatwa do odnalezienia.

Facebook

Przyjęło się że osoba, która nie posiada facebooka wyróżnia się jest inna nietypowa i może przez niektóre osoby być źle postrzegana. Zacznijmy od przejrzenia konkurencyjnych stron w celu polepszenia swoich działań i nabycia większej praktyki, powinniśmy poznając metody reklamowania czy pisania od innych osób wyciągnąć te cenne informacje, które pozwolą nam na wyróżnienie się na tle konkurencji. Wszystkie działania możemy podejmować przy prowadzeniu strony samodzielnie ale musimy się liczyć z ryzykiem że jeżeli coś pójdzie nie tak wpłynie to źle na nasz wizerunek lub wizerunek naszej firmy.

Reklamowanie gier hazardowych

Wszelka działalność związana z hazardem, która jest publikowana w internecie i jest niezgodna z prawem jest nie dozwolona, czyli osoby prowadzące bloga, stronę na facebooku powinni traktować swoje teksty jako rodzaj informacji a nie reklamy. Jedyny sposób na legalne reklamowanie kasyn to nagranie video, baner czy artykuł na temat danego kasyna zamieszczony na stronie kasyna posiadającego licencję. Można też do danego testu zamieścić nazwę kasyna, logo firmy czy nazwę działalności współpracujących z danymi stronami hazardowymi. W przypadku umieszczenia danej reklamy na swoim blogu, stronie internetowej czy facebooku powinniśmy o tym wspomnieć na stronie kasyna, którego dotyczy dana reklama. Najlepszym sposobem na reklamę i zarazem promocję swojego artykułu, blogu czy strony internetowej są tak zwane artykuły seo, ale jak już wcześniej zostało wspomniane w artykule algorytm wyszukiwarek, który wyłapuje dane strony jest aktualizowany i tak samo powinny być aktualizowane nasze teksty. Kasyna reklamują się również poprzez oferty promocyjne, takie jak bonusy, które zostały szerzej opisane na tej stronie: https://www.bonus-bez-depozytu.com/.